۱۳۸۸ مرداد ۱۱, یکشنبه

کیفر خواست کذایی!

در ارتباط با کیفرخواست صد نفر از اغتشاشگران !!! نکات جالبی قابل توجه است:
1. در ابتدای این کیفر خواست (اولا) نگارنده انتخابات ایران را حاوی پیامی مهم برای سایر کشور ها دانسته و آنرا نشان ثبات و امنیت برای سرمایه گذاری خارجی می داند.از دادستان محترم سئوال می کنم که آیا در کشور هایی نظیر عربستان که اساسا انتخاباتی برگزار نمی شود ، آیا سرمایه گذاری خارجی هم صورت نمی گیرد؟آیا عدم توفیق ایران در جذب سرمایه های خارجی ،بدلیل رفتار مردم و اصلاح طلبان پس از انتخابات بوده یا برخوردهای امنیتی دستگاه قضایی؟ اگر دادستانی محترم تا این حد نگران عدم سرمایه گذاری در ایران است چرا تغییرات فله ای در ساختار بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در این چهار سال را مورد بررسی قرار نداده است؟چرا تهمت های رئیس دولت به کارآفرینان در این چهار سال از نگاه تیز بین دادستان محترم غافل مانده است؟
2. در بخش ثانیا ، دادستان محترم آرای بالا را ابزاری برای حضور قوی ، عزتمند به همراه مصلحت دیپلماسی ایران در عرصه های بین المللی که همان مشروعیت دولتهای بر آمده از آرای مردم هست دانسته که بدون شک حرف درست و منطقی است.اما خوب است قبل از آن ایشان به دونکته توجه داشته باشند.اول اگر آرای بیشتر برای یک کاندیدا خوب است چرا دوستان شما رای مردم را صرفا وسیله ای برای مقبولیت حکومت و امری تزئینی می دانند؟دوم ، رئیس جمهور فعلی با رای بالایی در دوره پیش (حدود هفده میلیون رای) انتخاب شدند ، آیا در مجامع ملی عزت و مصلحت ایران را مورد عنایت قراردادند؟حضور چهار بار در جلسه عمومی سازمان ملل و درخواست های مکرر ایشان از سران آمریکا برای مذاکره ، نشان عزتمندی ایران بود؟حضور ایشان در دانشگاه کلمبیا با آن همه تحقیر و توهین نیاز کشوری بود که رئیس آن با رای بیش از 60% مردم برگزیده شده است؟آیا حضور در دوربان سوئیس و پرتاب اشیای مختلف به سمت ایشان در راستای مصلحت مردم بود؟باج دادن های سیاسی و اقتصادی ایشان را به چین ، روسیه ، بولیوی و ونزئلا را چگونه ارزیابی می شود؟
3. در بخش دیگر حضور مردم در انتخابات را نشانی از مردمسالاری دینی و همینطور ضامن امنیت کشور تلقی کرده اند که کاملا مورد تایید است، اما در ایران امروز به دو دلیل قابل استناد نیست.اول، دادستان محترم و دوستانشان مردم را فقط برای بالا بردن آمار صندوق های رای لازم داشته و در سایر موارد اساسا حقی برای آنها قایل نیستند ، دوم ، مگر به گفته آیت الله یزدی ، عضو محترم شورای نگهبان ، رای مردم صرفا برای مقبولیت نظام نیست؟پس در اینصورت جناب یزدی حتما برای امنیت کشور در مقابله با بحرانهای خارجی راه حلی غیر از مراجعه به مردم دارند.
4. در پاراگراف بعدی دادستان مدعی است 100 مورد از 198 مورد توصیه های جین شارپ در خصوص انقلاب های پس از انتخابات در ایران اجرا شده است.به فرض صحت ادعای ایشان ، سئوال اینجاست که آیا در کشوری مانند ایران که پاسخ به سئوال مردم با گلوله و زندان داده میشود ، توصیه های جین شارپ قابل اجراست؟اساسا انقلاب های بدون خشونت در ممالکی که به هیچ کدام از موازین حقوق بشر پایبند نیست عملی است؟
5. ایشان پایه این برخوردها را خطبه نماز جمعه خامنه ای در 27 خرداد دانسته اند.آیا آقای خامنه ای از قبل تمام این سناریو را می دانسته اند؟آیا ایشان قبل از انجام تظاهرات ها ، مسببان آنها را شناسایی کرده بودند؟اکثر این افراد پیش از تظاهرات میلیونی تهران بازداشت شده بودند، آیا برگزاری چنین تجمعی از داخل سلول انفرادی برای این افراد میسر بوده است؟آیا نهاد های امنیتی در ایران توان پیش بینی چنین طرح عظیمی را پیش از وقوع نداشتند؟آیا در این زمینه هم حضور رهبری لازم بود؟
6. دادستان محترم با آب و تاب فراوان از کودتا های صربستان و گرجستان مثالهای بی ربطی داشته و همه آنها را به ایران شباهت می دهد و در پایان از قول یک جاسوس ناشناس می نویسد که در ایران طرح کودتا از انتخابات آغاز و برنامه ریزی شده بوده است.فرض که این جملات درست باشد ، هویت این جاسوس کیست؟آیا امکان نام بردن از بالاترین مقام های سیاسی کشور نظیر هاشمی ، خاتمی و موسوی در دادگاه و پخش آنها از صدا و سیما هست ، اما اعلام هویت یک جاسوس به دلایل امنیتی میسر نیست؟
7. نام بردن از گروه زیادی از افرادی که امکان تعقیب قضایی آنها نیست چه اهمیتی دارد؟اگر فرض کنیم تمام این سناریو درست باشد ، آیا افرادی که درخارج به فعالیت خود ادامه می دهند نمی توانند مجددا با تجدید قوا اقدام به چنین اعمالی کنند؟
البته سئوالهای بی شماری دیگری در این کیفرخواست دیده میشود که در صورت امکان به آن پرداخته خواهد شد.

۳ نظر:

  1. خيلي وقته سوال هايي زيادي داريم و كسي نيست بهش جواب بده!هست؟!

    پاسخحذف
  2. سلام آپ فوری کردم بدوووووووووو بیا...........
    دارم از تعجب شاخ در میارم...دارم از عصبانیت به خودم می لرزم...
    به امید آزادی سبز...

    پاسخحذف