۱۳۸۸ مرداد ۲۸, چهارشنبه

شیخ بر بام اذان بی موقع سرداد

وقتی عباسیان قدرت یافتند عوامل این حکومت حدی برای ظلم به مردم قائل نبوده و تعرض به نوامیس مردم نیز به امری عادی بدل شده بود . نیمه شبی مردی شاهد بود که زنی توسط گزمه های حکومتی کشان کشان به خانه ای برده میشود.مرد که توان برخورد مستقیم با ماموران حکومتی نداشت به بام منزل خود رفت و اذان سر داد.مردم از سر کنجکاوی و تعجب از این اذان بی وقت به کوچه سرازیر شده و از مرد علت کارش را جویا شدند.مرد نیز با کمک همین مردم توانست زن بینوا را از دست متجاوزان نجات دهد.
در سی سال گذشته دو بار شاهد این اذان بی موقع توسط روحانیون شجاع بودیم.اول بار توسط محمد موسوی خوئینی در روزنامه سلام به سردبیری عباس عبدی بود.زمانی که پرده از اختلاس 123 میلیارد تومانی مرتضی رفیق دوست برادر محسن رفیق دوست (مشاور فعلی رهبری )برداشت . یا زمانی که روزنامه سلام اقدام به چاپ نامه سعید امامی کرد که در آن محدودیت روزنامه ها را خواستار می شد .برخورد با این روزنامه وموسوی خوئینی همزمان با انتشار همین نامه اوج گرفت و نیروهای ارزشی ! برای حمله به دفتر این روزنامه آماده شدند.اما حضور محمد خاتمی (وزیر وقت ارشاد ) در محل دفتر روزنامه سلام مانع از این حمله شد.اما این اقدامات کمکی به حفظ روزنامه نکرد و سرانجام در 5 تیر 1378 روزنامه سلام توسط دادگاه ویژه روحانیت برای پنج سال توقیف شد که منجر به حوادث کوی دانشگاه تهران گردید.
در حوادث اخیر نیز شیخ اصلاحات به همین شیوه پرده از ظلم مضاعف نیروهای امنیتی و نظامی برداشت.او با شجاعت کامل گزارشهای مربوط به تجاوز به دختران و پسران را در بازداشتگاه ها را علنی کرده و در مقابل همه فشارها نیز ایستادگی کرد و پاسخ محکمی به ائمه جمعه داد و آنها را دین فروش نامید.هزینه این موضع گیری شیخ تاکنون به محاق توقیف رفتن روزنامه اعتماد ملی بود.
شباهت های این دوموضوع نکات بسیاری در بطن خود دارد.
هر دو نفری که این اذان های بی موقع را سر دادند از روحانیونی هستند که در سی سال گذشته حفظ احترام آنها از هر تریبونی تبلیغ شده است ، هر دو از نزدیکان آقای خمینی بوده و در مبارزات پیش از انقلاب هزینه های بیشماری از قبیل زندان و شکنجه را پرداخته اند.هر دوی آنها انحرافات را بر اساس قاعده نهی از منکر به صاحبان قدرت متذکر شده و خواستار آن بوده اند که نظامی را که خود در شکل گیری آن نقش موثر داشته اند از ناپاکی ها منزه کرده و اصلاح کنند.در دیگر سو صاحبان قدرت نیز در هر دو بار رفتاری کاملا مشابه داشته و به جای پاسخگویی و رفع شبهات و برطرف کردن عیوب و دلجویی از آسیب دیدگان، در صدد حذف آنها بر آمده اند.
اما نکته طلایی در این دو اتفاق تاریخی نقش آفرینی یک گروه خاص در هر دو جریان است.در ماجرای روزنامه سلام علاوه بر مدعی العموم چهار شاکی خصوصی نیز حضور داشتند که نام و سوابقشان و حضور مجدد آنها در کودتای 22 خرداد بدون هیچ توضیحی حاوی نکات عبرت آموزی است.این افراد عبارتند از :
1- محمود احمدی نژاد استاندار وقت اردبیل
2- کامران دانشجو استاندار تهران در دولت احمدی نژاد که قبل از کودتا به سمت رئیس ستاد انتخابات کشور منصوب شد.
3- حمید رضا ترقی عضو ارشد هئیت موتلفه
4- درویش زاده نماینده وقت شهر دزفول در مجلس پنجم

۲ نظر:

  1. جایزه دانشجو رو هم داد.. وزارت

    پاسخحذف
  2. درود بر شما
    به نکات جالب و مهمی اشاره کردین
    افشاگری های آقای کروبی هم از اون اذان های بی موقع بود که به داد مردم رسید

    پاسخحذف