۱۳۸۸ مرداد ۶, سه‌شنبه

ما می گیم خر نمی خوایم!

تراژدی تکرار تاریخ ، مصداق جالبی برای روزگار ما شده است. به یادبیاوریم زمستان 57 را، وقتی محمدرضا پهلوی بدلیل عارضه کم شنوایی (ثقل سامعه) که مبتلابه همه مستبدان است ، صدای انقلاب مردم را نشنید و بجای اصلاح امور ، رکورد تغییر نخست وزیر را در ایران از خود بجای گذاشت. نخست وزیران منتخب نیز دانش و تجربه و یا اختیارات کافی برای مواجهه با اعتراضات نداشتند و به دلیل همین نقاط ضعف و برای کوچک کردن صورت مسئله ، تیمسار ازهاری یکی از بانمک ترین آنها، صدای اعتراضات و فریادهای شبانه الله اکبر را به نوار های ضبط شده نسبت داد .متاسفانه دکتر بختیار، کسی که امکان حل مسالمت آمیز آن مناقشه را داشت هنگامی معرفی شد که در آن شرایط مردم و آقای خمینی به کمتر از حذف کامل رژیم رضایت نمی دادند.


ما می گیم شاه نمی خوایم نخست وزیر عوض می شه ما میگیم .... نمی خوایم پالون .... عوض می شه
شعار مردم در اعتراض به این تغییرات ناموجه شاه اما می تواند کاملا منطبق بر خواسته امروز مردم از حاکمیت باشد.خواسته هایی که در حقیقت با چانه زنی حاکمیت همراه شده ، چراکه تصور حکومت تخفیف مطالبات از طریق تغییرات بی معنی از این دست است. غافل از اینکه ساکت کردن علاج نیست و مردم را می بایست قانع کرد.

1. پس از کودتای انتخاباتی اولین خواست مردم که در تمام راهپیمایی ها هم بر آن اصرار شد ، ابطال انتخابات و برگزاری مجدد آن زیر نظر نهاد های بی طرف بود .در حقیقت این به معنای عدم پذیرش نتایج انتخابات توسط مردم و به طریق اولی عدم مشروعیت دولت برآمده از آن بود.اما این خواسته توسط حاکمیت اجابت نشده و در عوض با حرکت های گمراه کننده دولت سعی در انحراف افکار عمومی از ماجرای اصلی گردید.این حرکتها از عزل و نصب رحیم مشایی شروع شد و به اخراج چهار وزیر تنها در هشت روز پایانی عمر دولت نهم انجامید . جالب تر آنکه همان بی اعتنایی مردم به تغییر نخست وزیران در سال 56 و 57 ، در این نوبت نیز تکرار شد و اساسا آن چیزی که توسط مردم به هیچ انگاشته شد این حرکات بی پایه بود.
2. جلوگیری از حرکتهای خشن نیروهای امنیتی در مقابل مردم بی دفاع پس از نمازجمعه آقای خامنه ای که در آن رسما فرمان آتش دادند و بازداشت های غیر قانونی پس از انتخابات دومین مطالبه به حق مردم بود که نه تنها به آنها پاسخی داده نشد که حتی تعدادی از بازداشت شدگان در زندانها و در زیر فشار شکنجه جان سپردند. اکنون پس از بیش از 40 روز از بازداشتها و در یک اقدام از سر ناچاری و تحت فشار افکار عمومی ، آقای خامنه ای توسط نماینده خود در شورای امنیت ملی فرمان داده که یکی از بازداشتگاهها به علت نداشتن امکانات اولیه تعطیل شود.اما سئوال اینجاست که مگر بازداشت شدگان و خانواده شان به نبود امکانات در زندانها معترض بودند؟آیا هیچ یک از زندانیان بدلیل نبود حمام اختصاصی و سونا و نبود نوشیدنی کنار استخر اعتراض داشت ؟ مشکل اساسا امکانات نیست. مشکل در نوع برخورد با زندانیان ، شکنجه جسمی و روحی آنها ، عدم امکان تماس و ملاقات با وکیل و خانواده ، بی خبری و ایزوله کردن آنها از محیط خارج و از این دست اعمال مغایر با حقوق بشر و حق شهروندی است.آیا با تغییر محل بازداشت آنها این مشکلات مرتفع می شود؟
3. جالب آنکه در حال حاضر هیچ نهادی هم مسئولیت اقدامات وحشیانه علیه مردم را بعهده نمی گیرد.وزرات اطلاعات در جریان امور نیست ، نیروی انتظامی نمی داند ، قوه قضاییه در شرف تغییر مدیریت است و خبر ندارد و جالب تر آنکه مجلس که خانه ملت نام گرفته در تعطیلات تابستانی است ، بنابراین هیچ نهادی نمیداند چه بر سر ندا ، سهراب و اشکان و دهها جوان ایرانی که مظلومانه در خیابانهای شهر سلاخی شده اند آمده است . هیچ کس نمی داند چه گروهی جوانان را در سلامت کامل بازداشت کرده و در زندان های همین دولت کشته است .کجاست سردار رادان که برای مردم خط و نشان بکشد و از موفقیت مجموعه خود در میارزه با اراذل و اوباش داد سخن براند؟کجاست وزیر محترم اطلاعات که اقتدار وزارت تحت امر خود را فریاد کند؟چرا فرشته عدالت سردر عدالتخانه تهران چشم خود را به این همه ظلم بسته است؟ نیروی انتظامی که حافظ جان و مال و ناموس مردم است کجاست؟
حال که هیچ نهادی در این دولت نامشروع هیچ نمیداند، اجازه بدهید در پیدا کردن عاملین این جنایات من به شما کمک کنم.هر چند مهم آمرانند و شما خود آنها را بخوبی می شناسید.
رابطه آقایان طائب ، سالک ، ذوالنور ، جعفری ، مرتضوی و رادان با پروژه انتخابات چیست؟مگر نه آنکه نظامیان نمی بایست در سیاست دخالت کنند؟
سایت gerdab.ir متعلق به کدام نهاد است؟
در اوین بندهای 209 و 240 ، همان بندهایی که هیچ کس از جمله نمایندگان تحقیق و تفحص مجلس امکان بازدید از آنها را نیافتند، تحت مدیریت کدام نهاد است؟
کمپ کهریزک توسط کدام نهاد راه اندازی و اداره شده است؟ وچرا همزمان با بالا گرفتن زمزمه های بازدید آن توسط نمایندگان مجلس عجولانه تعطیل و زندانیان آن به نقاط نامعلوم دیگر منتقل شدند؟
موسوی خویینی نماینده مجلس ششم در تحقیق و تفحص از زندانها، گزارش بیش از 200 زندان بی نام و نشان در کشور را ارائه کرد و شما از ادامه پیگیری های وی ممانعت بعمل آوردید.این سیاهچال ها توسط چه گروهی اداره می شود؟
قاتل ندا که کارت شناسایی وی توسط مردم ضبط و منتشر شد وابسته به کدام سازمان است؟
حضرات!
گوشهای معیوبتان را خوب باز کنید .خواسته مردم را تعبیر به این خزعبلات نکنید.خواسته ها جدی است و مردم پیگیر آن. اگر پاسخ حاکمیت به موقع و قانع کننده باشد که هیچ ، اما چون می دانم که اینگونه نخواهد شد ، متاسفم که بگویم آینده تلخی در انتظارتان است.

۲ نظر:

  1. خیلی خوب حال و روزمون رو تشریح کردی... ولی نمیفهمند

    پاسخحذف
  2. شنونده های خوبی نیستند
    این حرفها را شنیدن برایشان ضرر دارد

    پاسخحذف