۱۳۸۸ شهریور ۱۲, پنجشنبه

شب قدرسبزها بهتراز 105 سال


چه خوشمان بیاید و چه خوشمان نیاید باید بپذیریم که جنبش سبز تا حدی آرام شده و توانایی خود را برای حرکت در میدانی که توسط سران کودتا مین گذاری شده را از دست داده است.
چه بخواهیم و چه نخواهیم کروبی ، موسوی و خاتمی با التزام به قانون اساسی موجود و محدودیت های حقوقی ،امکان قرار گرفتن در جایگاه اپوزیسیون جدی نظام و نقش آفرینی در راس هرم آزادیخواهی را نداشته و در کنار جنبش بعنوان اعضای فعال قرار گرفته اند .
حرکت عرضی جنبش همان چیزی است که می بایست قدر آنرا بدانیم ، چراکه در غیر اینصورت بازدن راس هرم توسط کودتاچیان جنبش فلج خواهد شد.ستاد کودتا نیز این را بخوبی می داند.در حقیقت کودتاچیان با بالا بردن هزینه عمل ، آزادیخواهان را زمین گیر کرده و در حال شکل دهی کابینه و در تدارک سفر به نیویورک به همراه خانواده برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و خرید و گشت و گذار در منتهن هستند.
آنچیزی که به سران کودتا جسارت به انجام رسانیدن اهدافشان را داد ، همین زمین گیر کردن جنبش با تهدید سران و زندانی کردن و کشتار ها بود. اما ما نیز روزها و شبها را از دست دادیم و از همان نوع آوری ها و خلاقیت هایی که موسوی در صحبتهایش به کرات از آن سخن راند به خرج ندادیم.یادمان نرفته که سران اصلاح طلب در نماز جمعه ای که به امامت هاشمی برگزار شد دعوت از کسی نکرده و پدید آورنده آن نبودند ، بلکه خود را دعوت شده از طرف مردم دانسته و در آن مراسم باشکوه به عنوان یک عضو شرکت کردند.
این را هم بپذیریم که به خاتمی ، موسوی و کروبی و همینطور فعالان جنبش سبز تریبون رسمی و یا مجوز تجمع توسط دولت کودتا داده نخواهد شد که در اینصورت و با حضور میلیونی مردم حتما تقلب و کودتا بر ملا می شود .ضمن اینکه چطور ممکن است دولتی از فرآیند کودتا به قدرت برسد و اجازه فعالیت به رقیب سیاسی را بدهد؟اگر حاکمیت چنین روحیه دموکراتیکی داشت که اساسا کودتا نمی کرد.
پس برای ادامه راه چه کنیم؟
انتظار برای اینکه سران اصلاحات نقشه راه تهیه کرده و مردم را برای انجام آن دعوت کنند ، به دلایل پیش گفته محقق نخواهد شد.در یادداشت همه" تجمعات راسبز کنیم" در همین وبلاگ از دوستان خواستم که برای روشن نگهداشتن شعله آزادی می بایست از هر تجمعی استفاده کنیم تا برای کودتا چیان مشخص شود که دستگیری ها ، کشتار ها و برخوردهای خشن امکان کم کردن اعتراضات را نداشته و جنبش عرضی به درون همه خانه های شهر راه یافته است . امروز نیز مجددا همین مطلب را برای استفاده از شبهای قدر و روز قدس تکرار می کنم.
شب های قدر امسال با همه فشار هایی که از سوی سران کودتا بر سبزها وارد آمده فرصت مناسبی است که در این وضعیت که روزنامه ها بسته شده ، اسرای سبز در زندان ها هستند ، خانواده هایشان در فشارند ، آمار شهدای جنبش به 72 نفر رسیده و صدا و سیمای غیر ملی به تریبون کودتا تبدیل شده می بایست توسط همه سبزها قدر دانسته شود.در این مراسم بدون محدودیت می توان جنبش را زنده و پویا کرده و برای آینده آن جوانه امید را در دل فعالان آبیاری کرد.برای جنبش سبز این شبها و روزها غیر قابل تکرار بوده و در حافظه تاریخی ایران عمل یا بی عملی ما در این فرصت های طلایی و بزنگاههای تاریخی ثبت خواهد شد.
ارزش این ایام برای سبزها را شاید بتوان با توصیف قرآن بر شبهای قدر همانند کرد ، چراکه این شبها برای سبزها ارزشی بسیار بالا و معادل 105 سال آزادیخواهی ایرانیان دارد .این روزها و شبها را به فرصتی مناسب برای سپاسگزاری از پدرانمان در جنبش مشروطیت، سر بداران آزادیخواه: ملک المتکلمین و جهانگیرخان ، پهلوانان تبریز: سالار و سردار ملی تبدیل می کنیم.
لیله القدر خیر من الف شهر( شب قدر از هزار ماه بهتر است)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر