۱۳۸۸ اسفند ۸, شنبه

بی بی سی ،ریگی ،دوربین مدار بسته



اپیزود اول : لندن ، تلویزیون فارسی بی بی سی

مجری تلویزیون با ظاهری فاتحانه خبر از نمایش فیلمی می دهد که به تازگی به دستشان رسیده است.بینندگان هم با چشمهای گشاد شده منتظر دیدن کشف تازه بی بی سی که با جملات هیجانی مجری جوان همراه شده در انتظار نشسته اند.فیلم پخش می شود .تصاویر مربوط به حمله نیروهای انتظامی به کوی دانشگاه تهران دو روز پس از 22 خرداد و آن انتخابات کذایی است.فیلم اینچنین القا می کند که نیروهای پلیس بر خلاف ادعاهای پیشین با هماهنگی کامل اقدام به حمله به داخل کوی کرده و از هیچ لباس شخصی هم خبری نیست.ضمن آنکه این نیروها به تذکرات و خواهش های عده ای که در فیلم دیده نمی شوند توجه نکرده و به ضرب شتم مشغولند.حاصل این یورش نیروی پلیس به کوی دانشگاه 5 کشته و دهها مجروح و ویرانی کوی دانشگاه تهران و تمام.

اپیزود دوم : تهران ، دستگیری عبدالمالک ریگی

صبح روز چهارم اسفند ماه است. عبدالمالک ریگی بازداشت شده و همه کانالهای تلویزیون و رادیو در اقدامی هماهنگ این پیروزی ظفرمندانه سربازان گمنام امام زمان را تقدیس کرده و آنرا نشان از اقتدار نظام مقدس دانستند.کارشناسان و وزیر اطلاعات دستگیری ریگی را با عملیات پیچیده اطلاعاتی و بدون کمک هیچ کشور خارجی اعلام می کنند. تصاویر انتقال عبدالمالک با هواپیمای شخصی به تهران ، صورت کاملا تراشیده و اصلاح شده وی و پیاده شدن او از هواپیما با ظاهری کاملا تمیز و اتو شده بدون وقفه از تلویزیون پخش می شود.

فلاش بک : بازداشت فعالان سیاسی و روزنامه نگاران و دانشجویان

زمان : پس از انتخابات 22 خرداد

مکان : ایران

بدون شرح!!!

اپیزود سوم : تجهیز بازداشتگاهها به دوربین مداربسته

احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی قول می دهد به زودی زندانها و مراکز بازجویی به دوربین های مدار بسته جهت نظارت بر رفتار زندانبانها و بازجویان مجهزخواهد شد.این بدان معناست که فرمانده محترم پلیس در هر لحظه از شبانه روز امکان دیدن شرایط نگهداری زندانیان را چه در سلولها و چه هنگام بازجویی خواهند داشت و چنانچه در پروسه بازداشت حقوق زندانیان مورد تعرض قرار گیرد پلیس امکان احقاق حقوق ایشان را خواهد داشت.


نتیجه :
- فرمانده انتظامی با وجود هزاران تصویر و فیلم از وحشیگیری نیروهای تحت امر خود که در سطح خیابانها انجام شد چه نیازی به دوربین مدار بسته در زندان ها دارند؟آیا برخورد با خشونت های عریان در کف خیابان ها اولویت اول پلیس نیست؟آیا خشونت های انجام شده در کوی دانشگاه نمی تواند محملی باشد برای شروع اصلاحات جدی در نیروی پلیس؟

- آیا همه نیروهای پلیس ، سپاه و بسیج سایر نیروهای امنیتی خودسرند؟این به معنای برائت فرماندهان از اعمال هر گونه خشونت و پاکی و معصومیت آنهاست؟

- آیا امکان برخورد مشابه با روزنامه نگاران ، فعالان سیاسی و دانشجویانی که در هشت ماهه گذشته به دلایل نامعلوم دستگیر شده و اساسا هیچ اقدام مسلحانه و تخریبی و تروریستی هم انجام نداده بودند مانند عبدالمالک ریگی که به گفته رسانه میلی بدترین و خشن ترین اقدامات تروریستی را انجام داده است نداشت؟آیا نمی شد که این افراد نیز با شرایط یکسان مانند ریگی بازداشت شده وحداقل با لباس شخصی در مقابل دوربین تلویزیون حاضر شوند؟ و یا از سر کلاس درس و در مقابل دانشجویان با دستبند دستگیر نشوند؟

- اگر دوربین خوب است و می بایست به صحنه های آن اعتماد کرد تصویر کشته شدن ندا ، تصویر تیر اندازی از فراز مسجد ، صحنه ضرب و شتم جوانان در خیابان ، صحنه شکسته شدن خودروهای شخصی توسط نیروهای پلیس ، صحنه له شدن جوانان زیر خودروی پلیس و صدها فیلم دیگر چرا توسط پلیس مورد بررسی قرار نگرفت و اگر تصاویر ضبط شده توسط دوربین غیر قابل اعتماد است چرا فرمانده پلیس استفاده از آن را حتی در مخفی ترین نقاط زندانها که نظارت بر آنها برای نمایندگان مجلس نیز قدغن شده تجویز می کند؟



تیتراژ پایانی فیلم:

دروغ بد است و دروغگو دشمن خداست

به جای دروغگویی کمی مسئولیت پذیر باشیم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر