۱۳۸۹ آذر ۲۳, سه‌شنبه

دروغ ممنوع


از مقابل یکی از هیئت های عزاداری عبور می کردم . پاسی از شب گذشته بود و مداح و میاندار دسته عزاداری مشغول دعا کردن بود.آخرین دعای وی که از فرط تکرار اساسا خاصیت خود را از دست داده این جمله بود: اللهم عجل لولیک الفرج
همراهان وی نیز با فریادهای خود این جمله را تکرار کردندو من نیز با شنیدن آن در دل گفتم ترا به خدا دروغ نگویید.اگر امروز در عزای جدش ناله می کنید و سیاه می پوشید بدانید که او نیز با دروغ به قتلگاه آمد.با هفتاد هزار نامه و امضا و دعوتنامه آمد ، او با رای مردم آمد. اما همان دعوت کنندگان راه بر وی بستند و کردندآنچه را که می دانیم و می دانید.سر آخر نیز اهل بیت و حرمش را آواره بیابان کردند و به اسیری بردند.انتقام شهدا را از کودکان و زنان گرفتند.
توجیه دعوت کنندگان از بد عهدی نیز در نوع خود جالب توجه است.کارو مشغله و زن و فرزند و از همه مهمتر تهدید و ارعاب و تطمیع دستگاه حاکم دلیل اصلی دعوت کنندگان دیروز و راهزنان امروز شد.
عجبا با وجود آنکه "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" را می خوانیم باز فرزند حسین را دعوت به ظهور می کنیم.مگر نه اینکه امروز نیز زن و فرزند و مشغله و کار و... داریم ؟مگر نه آنکه حاکم جائر امروز نیز بر صندلی یزد تکیه زده ؟مگر نه آنکه خلیفه امروز هر آنکه غیر خود را توان دیدن و شنیدن ندارد؟مگر نه آنکه جانساران درگاه را به دینار و درم می نوازد؟مگر نه آنکه برای تمدید روزگار قدرت فرمان تیر می دهد و خون دختران و پسران را بر کف  خیابان می ریزد؟مگر نه آنکه به بهانه حفاظت از دین شیرزنان و دلیر مردان را به حبس می کشد؟مگر نه آنکه ......
پس ای شیعیانی که دست دعایتان برای فرج روبه آسمان است ، قبل از هرگونه دعوت  بدانید که مردم کوفه درهمین جو ارعاب وتطمیع دست از یاری حسین شستند و در سپاه دشمن رفتند. بدانید تاثیربرق سکه های رنگین  کمتر از برق شمشیر ارعاب  نیست.بدانید که از دست دادن موقعیت اجتماعی ، از دست دادن مال و اموال ، دست شستن از خانه و دل کندن از زمین کار آسانی نیست. بدانید که  یزید امیر المومنین بود وحسین را خارج شده از دین و بی نماز می شمردند. بدانید که ولی فقیه سال شصت و یک هجری قمری نیز برای غیر خودی ها زندان و دار و درفش و شکنجه و برای خودی ها اشرفی داشت.
پس ترا به باورهایتان دروغ نگویید، شما را به خدا مردم کوفه را لعن و نفرین نکنید. اگر مرد این راه هستید و اگر دل کندن می دانید دعوتش کنید وگرنه سالیان بعد هیئت های عزاداری بریدن سر مهدی را از عهد شکنی شما خواهند دانست.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر